شرح شغل حسابدار

شرح شغل حسابدار

برخلاف تصور متداول، حسابداری چیزی بیش از پرداخت‌های متداول مالی مانند محاسبات مربوط به حقوق و دستمزد است.
انجام محاسبات مربوط به پرداختی‌های کارکنان، انجام پیگیری‌های لازم در مورد کلیه امور مالیاتی، مشارکت در انبارگردانی‌های دوره‌ای و … از جمله مهم‌ترین وظایف یک حسابدار است که در کنار شایستگی‌هایی چون دقت و کیفیت، تفکر تحلیلی و حل مسئله، ابتکار عمل، نتیجه‌گرایی و …، شناخت قوانین کار و تأمین اجتماعی، آشنایی با مفاهیم حسابداری انبار و … و مهارت‌ در تهیه بهای تمام شده، گزارش‌های فصلی و … به او کمک می‌کند تا عملکرد مطلوبی در حوزه کاری خود داشته باشد. اگر یک حسابدار نتواند عملکرد صحیحی داشته باشد، سازمان با مشکلات عمده و گاهاً جبران‌ناپذیری روبه‌رو خواهد شد. بدون اغراق حسابداری یکی از خطیرترین مشاغل سازمانی است؛ شرح شغل جامع «حسابدار» با هدف افزایش آگاهی نسبت به این شغل، توسط تیم‌ متاخلاق، تهیه شده است.


 شناسنامه شغل حاضر، بی‌تردید کامل‌ترین و به‌روزترین شناسنامه شغل موجود است. این شناسنامه با فرمت جدید، ‌به عنوان یکی از جدیدترین محصولات تیم متاخلاق،‌ تغییرات عمده‌ای نسبت به شناسنامه‌های شغل موجود در سایت دارد که به کاربران کمک می‌کند به شناختی کامل و عمیق از این شغل دست یابند.

علاوه بر این، دستورالعمل استفاده از فرمت جدید شناسنامه شغل، به منظور استفاده بهتر و بومی‌سازی شناسنامه مطابق با شرایط هر سازمان‌ و همچنین فرم ارزیابی مصاحبه تهیه و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرح شغل حسابدار  بر روی لینک زیر کلیک کنید.




 

مطالعه بیشتر