شرح شغل متصدی خدمات عمومی

شرح شغل متصدی خدمات عمومی

انجام امور مربوط به نظافت و بهداشت مکان‌ها (مانند نظافت راهروها، اتاق‌ها و محوطه ساختمان)، پذیرایی از کارکنان و مهمانان سازمانی، جابه‌جایی مرسولات و تجهیزات واحدها و … از جمله وظایف یکی از مهم‌ترین و به ظاهر ساده‌ترین شغل‌های سازمانی است. “متصدیان خدمات”، با آگاهی از اصول پذیرایی و تشریفات، اصول نظافت، اصول ایمنی و بهداشت در محیط کار و …، با مهارت در پذیرایی، نظافت مکان‌ها، زمانبندی و اولویت‌بندی کارها و … و داشتن توانایی‌هایی چون دید نزدیک، قدرت بدنی، درک شفاهی و … می‌توانند به عنوان یکی از تأثیرگذارترین مشاغل سازمانی، ایفای نقش کنند. داشتن شایستگی‌هایی چون دقت و کیفیت در کار، انعطاف‌پذیری و سازگاری، تحمل فشار و استرس، خودکنترلی و … به متصدیان خدمات کمک می‌کند تا در شغل خود عملکرد موثرتری داشته باشند. شرح شغل “متصدی خدمات” که توسط تیم متاخلاق تدوین شده است، یکی از جامع‌ترین و به‌روزترین شرح شغل‌های موجود است و به شما کمک می‌کند تا به شناخت کاملی نسبت به شغل، دست یابید.
نکته: با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و مشابه نبودن شرح فعالیت‌های برخی از مشاغل در سایر کشورها، متأسفانه عنوان شغلی انگلیسی متناظر با “متصدی خدمات” یافت نشده است. با این حال، عنوان‌هایی چون Janitor، Cleaner و Custodian تا حدودی با شغل مورد نظر تطابق دارند (تنها در برخی از وظایف همپوشانی دارند).

 شناسنامه شغل حاضر، بی‌تردید کامل‌ترین و به‌روزترین شناسنامه شغل موجود است. این شناسنامه با فرمت جدید، ‌به عنوان یکی از جدیدترین محصول تیم متاخلاق،‌ تغییرات عمده‌ای نسبت به شناسنامه‌های شغل موجود در سایت دارد که به کاربران کمک می‌کند به شناختی کامل و عمیق از این شغل دست یابند.

علاوه بر این، دستورالعمل استفاده از فرمت جدید شناسنامه شغل، به منظور استفاده بهتر و بومی‌سازی شناسنامه مطابق با شرایط هر سازمان‌، تهیه و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرح شغل متصدی خدمات عمومی بر روی لینک زیر کلیک کنید.




مطالعه بیشتر