شرح شغل مدیر وب سایت

شرح شغل مدیر وب‌ سایت

ده سال پیش، شما می توانستید با ایجاد یک وب سایت و حصول اطمینان از اینکه مشتریان بتوانند شما را آنلاین پیدا کنند، جزو پیشگامان حوزه کاری خودتان باشید؛ اما در دنیای کسب و کار امروز، این امر به این سادگی امکان‌پذیر نیست. در حال حاضر، وب سایت به یکی از مهمترین دارایی‌های بازاریابی شما تبدیل شده است؛ پلتفرمی که شما می توانید از آن برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. محتوای سایت و کمپین‌های بازاریابی آنلاین شما به لحاظ استراتژیکی می توانند ترافیک هوشمندی را به وب سایت شما هدایت کنند و سهم بسیاری در موفقیت و رشد کسب و کارتان داشته باشند. «مدیر وب سایت» همان کسی است که با توانایی‌ها و مهارت‌های خود می‌تواند شما را به اهداف‌تان برساند. مدیران وب سایت، دیگر وب سایت‌ها را مدیریت نمی‌کنند! آن‌ها «برند اینترنتی» یک سازمان را مدیریت می‌کنند! بنابراین، سوالی که مطرح می‌شود این است که: مدیر وب سایت، برای رشد و موفقیت سازمان، چه وظایفی را بر عهده دارد؟
از جمله وظایف مدیر وب سایت می توان به نظارت و کنترل بر محتوای صفحات، تحلیل داده‌های آماری سایت (برای مشخص کردن نقاط قوت و قابل بهبود سایت، دلیل خرید نکردن مخاطبان، دلیل عضو نشدن آن ها در خبرنامه، دلیل عدم تمایل برای دریافت محصولات رایگان و … .)، تلاش در جهت افزایش سرعت بارگذاری صفحات و ایجاد رابط کاربرپسند برای مخاطبان سایت (فراهم کردن شرایطی که بازدیدکنندگان سایت تبدیل به مشتری شوند.)، ارائه پشتیبانی فنی لازم برای پایگاه داده (مدیر وب‌سایت باید نسبت به تمامی مسائل فنی سایت آگاهی کامل داشته باشد و بر کار تیم فنی نظارت منظم داشته باشد.)، برنامه‌ریزی برای جذب ترافیک به سایت (خبرگزاری‌ها، تبلیغات کلیکی، بازاریابی‌های دهان به دهان و ویروسی، ایمیل مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و …) و برنامه ریزی و هدف گذاری در خصوص توسعه برند اینترنتی سازمان اشاره کرد.
با توجه به ضرورت بیان شده، تیم متاخلاق اقدام به تهیه این شرح شغل نموده است.


 

مدیر وب سایت

 شناسنامه شغل حاضر، بی‌تردید کامل‌ترین و به‌روزترین شناسنامه شغل موجود است. این شناسنامه با فرمت جدید، ‌به عنوان یکی از جدیدترین محصول تیم متاخلاق،‌ تغییرات عمده‌ای نسبت به شناسنامه‌های شغل موجود در سایت دارد که به کاربران کمک می‌کند به شناخت کاملی از این شغل داشته باشند.

علاوه بر این، دستورالعمل استفاده از فرمت جدید شناسنامه شغل، به منظور استفاده بهتر و بومی‌سازی شناسنامه مطابق با شرایط هر سازمان‌ و همچنین فرم ارزیابی مصاحبه تهیه و در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرح شغل مدیر وب‌ سایت بر روی لینک زیر کلیک کنید.



مطالعه بیشتر