شرح شغل کارشناس منابع انسانی

شرح شغل کارشناس منابع انسانی

بیش‌ترین ارتباط هر فرد در دوره کاری خود در یک سازمان، با واحد منابع انسانی و به خصوص «کارشناس منابع انسانی» است. از زمانی که فرد وارد سازمان شده تا زمانی که قطع همکاری می‌کند، کارشناس منابع انسانی در کنار اوست. از وظایف مربوط به جذب، گزینش، مصاحبه و استخدام کارکنان جدید، تشکیل پرونده پرسنلی و معرفی فرد جدید به سازمان گرفته تا انجام امور مربوط به ورود و خروج، مرخصی و مأموریت، آموزش، ارزیابی عملکرد و … در نهایت امور مربوط به خروج فرد از سازمان. او فردی مسئولیت‌پذیر، متعهد و دلسوز است که به شکایت‌ها و نگرانی‌های کارکنان اهمیت داده و موارد را به مافوق خود منتقل می‌کند. پس بی‌دلیل نیست که گفته می‌شود یکی از مهم‌ترین واحدهای هر سازمان، واحد منابع انسانی است. به تعبیری منابع انسانی، قلب سازمان‌ها و مزیت رقابتی آن‌ها محسوب می‌شود. کارشناس منابع انسانی مسئول اجرای اکثر کارهای بخش منابع انسانی است و زیر نظر سرپرست (مدیر) منابع انسانی فعالیت می‌کند.


 شناسنامه شغل حاضر، بی‌تردید کامل‌ترین و به‌روزترین شناسنامه شغل موجود است. این شناسنامه با فرمت جدید، ‌به عنوان یکی از جدیدترین محصولات تیم متاخلاق،‌ تغییرات عمده‌ای نسبت به شناسنامه‌های شغل موجود در سایت دارد که به کاربران کمک می‌کند به شناختی کامل و عمیق از این شغل دست یابند.

علاوه بر این، دستورالعمل استفاده از فرمت جدید شناسنامه شغل، به منظور استفاده بهتر و بومی‌سازی شناسنامه مطابق با شرایط هر سازمان‌ و همچنین فرم ارزیابی مصاحبه تهیه و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرح شغل کارشناس منابع انسانی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 




مطالعه بیشتر