زندگی را زیبا زندگی کنیم (پند ۱ و ۲ )

📚 زندگی را زیبا زندگی کنیم 📚

اغلب ما در مواجهه با اخبار بدی که هر روز می‎شنویم، افراد نگران و عصبانی که با آن‎ها رو به رو می‎شویم، نا امیدی‎ها و مشکلات زندگی این عکس العمل را داریم که «زندگی بر وفق مراد نیست».

روزانه، فرصت‎های بسیاری در خانه ما را می‎زند ولی از بس درگیر مشکلات بی اهمیت و جزئی می‎شویم، از بس روی افکار منفی تمرکز داریم، این فرصت‎ها را بدون کوچک‎ترین توجه از دست می‎دهیم و از زمین و زمان گله داریم که « شانس نداریم».

سدهای کوچک در مسیر زندگی، ما را ناراحت، پریشان و خسته می‎کند و عکس العمل‎های تندمان، نه تنها بر عصبانیت‎مان میفزاید بلکه هدف اصلی زندگی را نیز از جلوی چشمانمان محو می‎کند.

با رعایت نکاتی کوچک و ظریف می‎توان زندگی را نه تنها برای خود، بلکه برای دیگران نیز زیبا کرد.

  💡 «زندگی آرام حق ماست»💡

پند ۱
بیشتر ما آدم‎ها، اغلب اوقات، با تمام قوا مسائل بی‎اهمیت را موشکافی می‎کنیم. فرض کنید مدت زمان زیادی است که در مسیر برگشت به خانه در ترافیک هستیم  و لحظه به لحظه عصبانیت و کلافگیمان بیشتر می‎شود. در این لحظه ناگهان یک انسان بی ملاحظه سعی می‎کند تا با زرنگی از ما جلو بزند و یکم جلوتر بیاد. فکر می‎کنید در این زمان، کاری که اکثر ما انجام می‎دهیم چیست؟ ما به جای اینکه بگذاریم برود، او را نادیده بگیریم و روزمان را خراب نکنیم، خودمان را قانع می‎کنیم که حق داریم عصبانی شویم چرا که طرف به اصطلاح خودمان زرنگ بازی در آورده و باید حالش را بگیریم. بلافاصله در ذهنمان یک تصویر کامل از درگیری و مقابله به مثل می‎سازیم. در اکثر مواقع هم کار به درگیری لفظی و چه بسا فیزیکی می‎انجامد. که در این صورت باز هم موضوع را فراموش نکرده و حتی ماجرا را برای دیگران هم تعریف می‎کنیم و در وصف رشادت‎های خودمان در “حالگیری” از طرف مقابل، چه سخن‎ها که نمی‎گوییم! بیایید به قضیه جور دیگری نگاه کنیم. در زندگی روزمره، مواردی از این دست بسیار اتفاق می‎افتد. پس، به جای به هم ریختن ذهنمان، خودمان را آرام کنیم و از عذاب دادن خودمان بخاطر بی‎ملاحظگی دیگران، دوری کنیم. بیایید مسائل کوچک را نادیده بگیریم. زندگی آنقدر کوتاه است که نباید آن را با ناراحتی بخاطر مسائل کوچک هدر بدهیم. زندگی را زیبا زندگی کنیم.

زندگی را آسان بگیریم 1و2


پند ۲
کسانی که خیلی ریز بین و دقیق هستند، زندگی آرامی ندارند. در واقع، دقیق بودن و آسایش باهم در تضادند. هر موقع ما می‎خواهیم کاری را بهتر از آنچه که هست انجام دهیم، با شکست مواجه می‎شویم. بیشتر ما وقتی کاری را انجام می‎دهیم به جای اینکه از انجام آن لذت ببریم، روی آنچه که نادرست بوده تمرکز کرده و با ناراحتی و عصبانیت شروع به غر زدن می‎کنیم. شاید برای همه ما پیش آمده که یک کمد نامرتب داشته باشیم، یا یک کار را ناتمام رها کرده باشیم در این مواقع آنقدر به خود سخت می‎گیریم که نه تنها این کار را انجام نمی‎دهیم؛ بلکه آنقدر با خودمان کلنجار می‎رویم و حرص می‎خوریم که آرامش را خودمان به تنهایی از خود می‎گیریم. اگر یک خط روی ماشین ما افتاده باشد عکس العمل‎مان چیست؟ دچار حس بدی می‎شویم، ضربان قلبمان بالا می‎رود، زمین و زمان را به هم می‎دوزیم و دنبال این هستیم که چه کسی این کار را انجام داده است و هر دفعه که سوار ماشین می‎شویم به این خط نگاه می‎کنیم و زیر لب غرولندی می‎کنیم. اگر تنها به کمبودها توجه کنیم، آرامش‎مان را از دست می‎دهیم و از هدف اصلی زندگی مان دور می‎شویم. نباید فراموش کرد که همیشه راه‎های بهتری برای حل مسائل وجود دارد. اگر عادت کرده اید که مرتب شکایت کنید، غر بزنید و خواهان تغییر هر چیزی باشید، همین حالا از این رفتار دست بردارید. وقتی قضاوتی در کار نباشد همه چیز خوب خواهد بود. بیایید با کمتر گلایه کردن، آرامش خود و اطرافیانمان را بیشتر حفظ کنیم. وقتی نیاز خود را نسبت به کامل و دقیق بودن زندگی کاهش دهید آرامش بیشتری پیدا می‌کنید.

زندگی را زیبا زندگی کنیم۲


 

مطالعه بیشتر