کتاب مدیریت زمان مورچه‌ای

مدیریت زمان مورچه‌ای

کتاب مدیریت زمان

ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که برپایه اطلاعات است. امروزه، آدم‌های موفق فقط کسانی هستند که بیش‌تر از دیگران می‌دانند. تحقیقات نشان می‌دهند که هر ۵ تا ۷ سال میزان دانش در هر حوزه ۲ برابر می‌شود و این بدان معناست که اگر می‌خواهید از قافله جا نمانید، باید بیش‌تر یاد بگیرید. علاوه بر آن، میزان درآمد ما با توانایی و دانش ما ارتباط مستقیم دارد؛ پس، برای افزایش درآمدتان تلاش کنید که مهارت‌ها و اطلاعات جدید در حوزه کاری خود را فرا بگیرید. امروزه، بهره درست از زمان، بیش از پیش اهمیت یافته است و یکی از سریع‌ترین راه‌های عقب گذاشتن رقیبان، این است که یاد بگیریم چطور از وقت‌مان بیش‌ترین استفاده را بکنیم.

همه ما انسان‌ها به نوعی تمایل داریم که بر روی زندگی‌مان کنترل داشته باشیم و به جرأت می‌توان گفت که اکثر ما زمانی به سراغ مباحثی همچون “مدیریت زمان” می‌رویم که احساس کنیم “تکه‌ای از پازل زندگی‌مان” در جایی که باید قرار نگرفته و آن وقت است که از قافله زندگی عقب می‌مانیم؛ با کوهی از کارهای نکرده و حسرت عمر بر باد رفته.

نمی‌دانم شما هم این موضوع را تجربه کرده‌اید یا نه، که بالاخره پس از پذیرفتن این مسئله، که یک جایی از زندگی‌مان به اصطلاح “می‌لنگد”، به فکر راه چاره می‌افتیم و آن‌وقت است که به دنبال کتاب، مقاله یا راه حل مؤثری می‌گردیم که زندگی‌مان را متحول کند! سپس، با کمی تحقیق متوجه می‌شویم که بهترین منبع در این زمینه، کتاب‌های “مدیریت زمانی” است که الی‌مشاالله آن‌قدر زیادند که بیش‌تر از کمک کردن، اسباب گیج شدن ما را فراهم می‌کنند. قسمت بدتر ماجرا این است که متأسفانه کم‌تر کتابی پیدا می‌شود که آنقدر جذاب باشد که بتواند ما را تا آخر با خود همراه کند. همین امر موجب می‌شود تا پس از خواندن چند صفحه اول از کتابی، آن را به گوشه‌ای بیندازیم و “عطای مدیریت زمان را به لقایش ببخشاییم!”.

 فایل صوتی زیر را برای آشنایی بیشتر با این محصول گوش کنید. 

برایان تریسی می‌گوید: “با مطالعه بیش‌تر درباره موفقیت و آدم‌های موفق متوجه شده‌ام که در وجود همه این آدم‌ها، یک خصوصیت مشترک وجود دارد؛ برای همه آن‌ها وقت ارزش بسیار زیادی دارد و همیشه در تلاش هستند که منظم‌تر و کارآمدتر باشند. نتیجه‌گیری نهایی من این است که بدون برخورداری از مهارت‌های عالی مدیریت زمان، هیچ موفقیتی در کار نیست. انسان با به‌کارگیری اصول مدیریت زمان، عادت‌های بسیاری کسب می‌کند که او را به موفقیت، ثروت و پیشرفت در تمام حوزه‌های زندگی هدایت می‌کند.” ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻮﻓﻖ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻥ رویکردی بسیار متفاوت دارند. ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻣﯽ‌ﺩﺍﻧﻨﺪ ﻣﻨﺎﺑﻌﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﻮﻝ ﻭ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﻗﺎﺑﻞ ‌ﺑازﮔﺸﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻭﻟﯽ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺭﺯﺷﻤﻨﺪﺗﺮﯾﻦ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ‌ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ ﺷﻤﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻋﻮﺽ ﺷﻮﺩ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺗﺎﺛﯿﺮ بسیار زیادی ﺑﺮ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻭ ﺩﺳﺘﺎﻭﺭﻫﺎیتان ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.

سخنان بزرگان در مورد مدیریت زمان


حتماً می‌خواهید بدانید که این کتاب چیست !

کتاب مدیریت زمان مورچه‌ای با الهام گرفتن از زندگی شگفت انگیز مورچگان تهیه شده است. این کتاب به یکی از مهمترین مسائل زندگی ما یعنی مدیریت زمان می‌پردازد و به شما کمک می‌کند تا به خوبی زندگی‌تان را مدیریت کنید. اگرچه در اغلب موارد از واژه “مدیریت زمان” استفاده شده‌ است، اما “مدیریت خود” همان چیزی است که در کتاب “مدیریت زمان مورچه‌ای” به آن پرداخته می‌شود.

در این کتاب شما می‌آموزید که:

مدیریت زمان مورچه‌ای

✍ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻭ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻬﻢ ﻭﻗﺖ ﮐﺎﻓﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ.

✍  مدیریت زمان آن چیزی نیست که در باور عامیانه جا افتاده است. مدیریت زمان، به معنای مشغول بودن در تمام ساعات نیست! بلکه به معنای استفاده از زمانتان به صورتی است که دوست دارید آن را صرف کنید.

✍ در این کتاب با یکی از مهمترین اصول موفقیت یعنی داشتن هدف و هدف‌گذاری بیشتر آشنا می شوید و می توانید اهدافتان را به خوبی برای خودتان تعریف کنید.

✍ با تکنیک های مدیریت زمان آشنا خواهید شد.

✍ با چالش جالبی در این کتاب روبه رو خواهید شد که به شما در مدیریت زمان بسیار کمک می کند.

✍ و مباحث جذاب و مختلف دیگری که از خواندن آن ها لذت خواهید برد.

 

سرفصل های این کتاب را با هم مرور می کنیم.

🕐 فصل اول: داستان یک روز زندگی

📚 هفته‌ات را به گونه‌ای دیگر شروع کن

🕑 فصل دوم: من نیازی به مدیریت زمان ندارم!

🕑 فصل سوم: قانون پارکینسون در مدیریت زمان

📚 چرا مدیریت زمان؟

🕓 فصل چهارم: زمان کم و کار زیاد!

📚 همین حالا اقدام کن

📚 پیش از هرچیز انگیزه داشته باشید

📚 ذهن‌تان را پرورش دهید

🕔 فصل پنجم: اهمیت زمان در پیشرفت ما

🕕 فصل ششم: اهمیت هدف‌گذاری

📚 چگونه می‌توانیم هدف‌های خود را تعیین کنیم؟

🕖 فصل هفتم: اولویت‌بندی اهداف

📚  اولویت درمانی

 

🕗 فصل هشتم: پیشنهادهایی برای مدیریت مؤثر زمان

📚پیشنهادهای طلایی

🕘 فصل نهم: برنامه‌ریزی هلیکوپتری

📚 در جنگل تکنولوژی گم نشوید

📚 زندگی‌تان را در تعادل نگه دارید

🕙 فصل دهم: معتادان به کار

🕚 فصل یازدهم: دزدان زمان

📚 ایده‌هایی برای صرفه‌جویی در زمان

🕛 فصل دوازدهم: تکنیک‌های مدیریت زمان

📚 تکنیک اول: سیستم POMODORO (گوجه‌فرنگی)

📚 تکنیک دوم: مدیریت زمان مورچه‌ای

🕐 فصل سیزدهم: ۱۰ گام تا موفقیت (راهکار عملی)

🕑 فصل چهاردهم: سخن آخر

 

برای تهیه این محصول چقدر باید سرمایه گذاری کنم؟

۱۹ هزار تومان

 


کتاب مدیریت زمان مورچه‌ای در یک نگاه:

نویسندگان: مهرنوش خرّم، محمد مهدی دهقان

مشخصات نشر: تهران؛ وب سایت متاخلاق

چاپ: قطع وزیری، ۱۲۳ صفحه

قیمت: ۱۹ هزار تومان


چگونه می‌توانم کتاب مدیریت زمان مورچه‌ای را تهیه کنم؟

فقط کافیست بر روی یکی از دکمه‌های زیر کلیک کنید! اطلاعات خود را وارد کنید، سپس به صفحه بانک هدایت خواهید شد و پس از پرداخت هزینه، فایل کتاب برای شما نشان داده شده و به ایمیلتان نیز ارسال خواهد شد. (در هر ساعتی از شبانه روز)

کتاب الکترونیکی

 

 

 

 

سوالات متداول و پاسخ به آنها

من که در کارم موفق هستم، پس از زمانی که در اختیار دارم بهترین استفاده را می‌کنم و نیازی به مدیریت زمان ندارم!

بله، ممکن است همینطور باشد و شما واقعاً در کار و زندگی‌تان فرد موفقی باشید! امّا چطور این‌قدر مطمئن هستید که اگر زمان‌تان را مدیریت کنید، موفق‌تر از آنچه اکنون هستید، نمی‌شوید؟ آن هم زمانی که یاد بگیرید چطور می‌توانید بازدهی‌تان را با صرف همان مقدار زمان، دو برابر کنید!

 

من از یک تقویم برای مدیریت زمان استفاده می‌کنم و همواره فهرستی از کارهایی که باید انجام دهم، تهیه می‌کنم. آیا همین کافی نیست؟

تقویم به شما می‌گوید که امروز باید کجا باشید و چه کاری را انجام دهید. اما در مورد ماه آینده و گذشته هم حرفی برای گفتن دارد؟ بهترین ابزار در مدیریت زمان، آن است که به شما این امکان را بدهد تا بتوانید اطلاعات را دوباره مرور کنید، پروژه‌هایتان را دنبال کنید و بر اهداف خود متمرکز شوید. بنابراین، استفاده از تقویم به تنهایی کافی نیست.
اگر مدیریت زمان را جدی بگیریم و همیشه به دنبال مدیریت کردن زمان و زندگی خود باشیم، شادی و نشاط زندگی‌مان از بین می‌رود!

اگر فشار و کشمکش‌های عصبی، فراموش کردن قرار ملاقات‌ها، تعیین آخرین مهلت برای کارهایتان و کار کردن تا نیمه‌های شب، شما را شادتر می‌کند، می‌توانید با آن خوش باشید! اما … اگر در روز ۲ ساعت وقت آزاد داشته باشید (این کار با استفاده از مدیریت زمان به راحتی قابل دستیابی است)، آن وقت می‌توانید از این ۲ ساعت لذت ببرید و معنای شادی را دریابید! ممکن است با خودتان بگویید: مگر با این یکی دو ساعت وقت آزاد در روز، چه کار مهمی می‌توان انجام داد؟” نکته مهم ماجرا اینجاست که: “ارزش مدیریت زمان در کنترل لحظه‌ای زمان نیست. بلکه با استفاده از روش‌های مدیریت زمان می‌توان شرایط زندگی را بهبود داد. در اصل، منفعتی که از مدیریت زمان به دست می‌آوریم، زمان بیش‌تر نیست؛ بلکه زندگی مطلوب‌تر است.

 

درست است که مدیریت زمان برای بعضی از کارها مناسب است، اما چون کار من به خلاقیت زیادی نیاز دارد، من نمی‌توانم خودم را درگیر کارهای تکراری و روزمره بکنم!

چه کسی گفته است که مدیریت زمان به معنای روزمرگی است؟ استفاده بهینه از زمان به شما این امکان را می‌دهد تا از نگرانی‌های بیهوده و کارهای کسالت‌آوری که مانع اندیشه خلاق هستند، نجات پیدا کنید.

 

چرا ما تا حالا هر بار که خواسته‌ایم زمان‌نمان را مدیریت کنیم پس از چند روز دیگر انگیزه‌ای برای مدیریت زمان یا نوشتن و اولویت‌بندی فعالیت‌هایمان نداشته‌ایم؟ چرا دوست داریم زمانمان را مدیریت کنیم ولی وارد عمل نمی‌شویم؟ چرا این کار فقط در حد دوست داشتن است؟

 

یکی از این دلایل تصمیم‌گیری است. ما تا حالا یک تصمیم واقعی برای این کار نگرفته‌ایم. تنها راه برای تغییر در زندگی، گرفتن یک تصمیم واقعی است. تصمیم واقعی یعنی از بین بردن تمام احتمالات به جز آن‌هایی که تصمیم گرفته‌اید به واقعیت برسند. وقتی تصمیم می‌گیرید مثل این است که به جای خط کشیدن روی ماسه، بر روی سیمان خط بکشید. شما به آنچه می‌خواهید به طور دقیق آگاهید. این وضوح و روشنی این قدرت را به شما می‌دهد تا برای رسیدن به آنچه برایش تصمیم گرفته‌اید حتی تلاش بیشتری کنید.

 پس همین حالا یک تصمیم واقعی بگیرید. شما می‌خواهید زمانتان را مدیریت کنید. پس بر روی تصمیم خود مصمم باشید. ما در این مسیر به شما کمک می‌کنیم تا تصمیم واقعی خودتان را عملی کنید. 


اگر این کتاب را تهیه نکنم چی میشه؟

هیچی اتفاق خاصی نمی‌افتد. زمان به هر حال می‌گذرد. هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های ما درگذرند. باید کمی با خودتان فکر کنید. آیا بهتر نیست کمی زودتر به خود بیاییم، کمی هوشمندتر کار کنیم و کمی بیش‌تر بر زمان انجام کارهایمان تسلط داشته باشیم؟ چرا خودمان را در کنار انسان‌های خوب و موفق قرار ندهیم؟ چرا جزء ۳ درصد برتر جامعه نباشیم؟ چرا تبدیل به آدم “زرنگی” نشویم که کارهایش را سریع و با دقت انجام می‌دهد و همه برای انجام کارهایشان به دنبال او می‌گردند؟ کمی درباره این سؤال‌ها بیندیشید! ببینید در ۵ سال آینده کجا می‌خواهید باشید و آیا با روند الان زندگی‌تان این اهداف دست یافتنی هستند یا خیر؟

ضمانت رضایت شما از این کتاب

Untitled-1

این ضمانت را به شما می‌دهیم که در صورت عدم رضایت شما از مطالب ارائه شده در این کتاب، تمام مبلغ پرداختی را با رضایت کامل به شما بازگردانیم.

شما با تهیه این کتاب به هیچ عنوان ضرر نمی‌کنید زیرا هر زمان که خواستید می‌توانید در صورت نارضایتی از محصول وجه خود را دریافت کنید.

 

 


نکته آخر
هرروز ۲۴ ساعت است و این زمان چه بخواهید یا نخواهید، با سرعت می‌گذرد. تصور نادرستی که با خواندن این کتاب و سایر کتاب‌های مدیریت زمان دیگر ایجاد می‌شود این است که اینگونه کتاب‌ها تنها برای مدیریت زمان قشر خاصی از جامعه، یعنی کارمندان، کاربرد دارند. «فرقی نمی‌کند که شما دانشجو باشید یا نه، کارمند باشید یا خانه‌دار، مجرد باشید یا متأهل، سنتان کم باشد یا زیاد، مرد باشید یا زن … مدیریت زمان تنها مدیریت کارها و پروژه‌ها نیست … مدیریت زندگی است! شما نمی‌توانید شاد، خوشبخت، ثروتمند و موفق باشید مگر این‌که بیاموزید از تک تک لحظاتتان به درستی استفاده کنید. آسمان برای همه آبی است و زمان نیز برای همه ۲۴ ساعت در شبانه روز … . زندگی شما تغییر نخواهد کرد مگر اینکه نگرشتان را تغییر دهید و بیاموزید که چگونه از زمان‌تان برای رشد و ارتقای خودتان بهترین استفاده را بکنید.

 همه چیز آماده است! و هیچ بهانه‌ای باقی نمانده است! حالا تصمیم با شماست که حتی دقیقه‌ای را برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت هدر نکنید. 

کتاب نخواندن