شرح شغل مدیر بازاریابی

شرح شغل مدیر بازاریابی

تکنیک‌های بازاریابی، قلب موفقیت تجاری هر سازمان هستند. چشم‌انداز کسب و کارها به موفقیت بازاریابی آن‌ها بستگی دارد. مدیریت بازاریابی را می توان تجزیه و تحلیل، برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل برنامه‌های طراحی شده برای ایجاد تغییرات در جهت رسیدن به اهداف سازمانی، تعریف کرد. مدیر بازاریابی نیز یکی از سکان‌داران اصلی در سازمان است که وظیفه دارد تا با هدایت تیم بازاریابی، سازمان را در جهت رسیدن به اهدافش یاری کند.
واحد بازاریابی فعالیت گسترده‌ای در سطح سازمان دارد و در واقع مسئول هر چیزی است که به نوعی مربوط به مشتریان است.
مدیر بازاریابی را می توان مسئول ایجاد، توسعه و اجرای استراتژی‌های بازاریابی برای کل سازمان به منظور جذب مشتریان بالقوه و همچنین نگهداشت مشتریان فعلی دانست. به عبارت دیگر، او تمام ارتباطات بین یک شرکت و مشتریان را کنترل می‌کند. مدیر بازاریابی با انواع مختلفی از رسانه‌ها از روزنامه‌های سنتی و بیلبوردها گرفته تا روش‌های نوین تبلیغات دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی سر و کار دارد.
از جمله وظایف مدیر بازاریابی می توان به توسعه استراتژی‌های قیمت‌گذاری؛ شناسایی و ارزیابی رقبا؛ شناسایی بازارهای جدید؛ مدیریت و توسعه کمپین‌های بازاریابی؛ بررسی و تجزیه و تحلیل روندهای بازار؛ ارتقاء برند، هویت و تصویر سازمان و… اشاره کرد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد این شغل در سازمان‌ها، تیم متاخلاق شرح شغلی جامع و کامل برای این شغل تهیه کرده است.

 

 شناسنامه شغل حاضر، بی‌تردید کامل‌ترین و به‌روزترین شناسنامه شغل موجود است. این شناسنامه با فرمت جدید، ‌به عنوان یکی از جدیدترین محصول تیم متاخلاق،‌ تغییرات عمده‌ای نسبت به شناسنامه‌های شغل موجود در سایت دارد که به کاربران کمک می‌کند به شناخت کاملی از این شغل داشته باشند.

علاوه بر این، دستورالعمل استفاده از فرمت جدید شناسنامه شغل، به منظور استفاده بهتر و بومی‌سازی شناسنامه مطابق با شرایط هر سازمان‌ و همچنین فرم ارزیابی مصاحبه تهیه و در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرح شغل مدیر بازاریابی بر روی لینک زیر کلیک کنید.



مطالعه بیشتر