آرزوها و رؤیاهایتان می‌توانند شما را پولدار کنند.

آرزوها و رؤیاهایتان می‌توانند شما را پولدار کنند.

شروع کسب و کار مورد علاقه

خیلی از آدم‌ها می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری داشته باشند، برای خودشان کار کنند یا در دنیای کوچک مشاغل آزاد مشغول به کار شوند، اما عده کمی برای راه‌اندازی یک کسب و کار وارد عمل می‌شوند و حتی عده کم‌تری هستند که بیش از پنج سال در یک کار جدید دوام می‌آورند.

سه تصور اشتباه باعث می‌شود تا مردم به دنبال کار مورد علاقه‌شان نروند. آن‌ها فکر می‌کنند پول و وقت کافی ندارند یا نمی‌دانند چطور کار مورد علاقه‌شان را شروع کنند. در این مقاله می‌خواهیم قدرت این سه باور وحشتناک را از بین ببریم تا شما بتوانید کار مورد علاقه‌تان را انجام دهید.

با اصطلاح «جای پا» آشنا هستید؟ این اصطلاح از قرار دادن سنگی میان جوی آب یا باغچه برای پا گذاشتن روی آن به منظور عبور از آب یا باغچه گرفته شده است. در اینجا منظور از کاربرد این عبارت ایجاد موقعیت برای پیشروی به سوی هدف است. اگر امروز شما از جای پا استفاده کنید نتیجه‌هایش را با سخت‌کوشی خواهید دید! امروز یاد خواهید گرفت که چطور هر جای پا به شما در راه‌اندازی یک کسب و کار تازه و جذب اولین مشتری و بهتر کردن زندگی‌تان کمک می‌کند.

باور اشتباه اول: برای راه‌اندازی کسب و کار پول کافی ندارید.
ما به عنوان آدم‌های بالغ موانع مالی بی‌موردی را سد راه‌ خودمان ایجاد کرده‌ایم. فرقی نمی‌کند که به دلار، پوند، ین، لیره یا ریال باشد. مسئله فقط پول است. طرز تفکر ما در ایده‌ای که برای تجارت داریم روی محور «اگر می‌شد» قرا گرفته است. همیشه می‌گوییم: اگر می‌شد پول بیشتری داشته باشم آن‌وقت کاری را که دوست داشتم انجام می‌دادم. اگر در حال حاضر شغلی دارید پس حتماً پولی به دستتان می‌رسد و هر روز تصمیم می‌گیرید که آن پول را چطور هزینه کنید. برای از میان بردن این باور اشتباه اولین جاپایی که برای خودتان درست می‌کنید باید این باشد که پولتان را صرف ایده تجاری‌تان کنید. هر مبلغی را که امکان دارد حتی شده چند هزار تومان، به ایده تجاری‌تان اختصاص دهید. اگر حواستان را در جایی متمرکز کنید نتیجه آن را خواهید دید. اگر حواس شما متوجه مد باشد، هر طور شده پول لازم برای خریدن لباس‌های مد روز به دست می‌آورید. به همین ترتیب، وقتی‌که پولتان را صرف رسیدن به ایده کاری‌تان می‌کنید به طرز عجیب و غریبی نتیجه کارتان را خواهید دید. مهم نیست که مبلغ مورد نظر چقدر باشد، آنچه اهمیت دارد این است که پولتان را در راه دلتان خرج کنید.

باور اشتباه دوم: برای راه‌اندازی کسب و کارتان وقت کافی ندارید.
سندرم «کار زیاد» جامعه ما را فلج کرده است. ما خودمان را مشغول خیلی چیزها کرده‌ایم از جمله ایمیل، پیام‌های صوتی، تلفن همراه، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت. باید به کارمان برسیم، به ورزشگاه و کلوپ‌های تناسب اندام برویم، به کارهای بچه‌هایمان برسیم و برای انجام هیچ کاری حاضر نیستیم‌ این فعالیت‌هایمان را کم‌تر کنیم. وقتتان را صرف کارهای مهم‌تر کنید یعنی کاری کنید که به آن علاقه دارید. همه انسان‌های روی کره زمین در هر روز هر هفته، هر ماه و هر سال زمان یکسانی در اختیار دارند. تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که هر هفته وقتتان را چطور می‌گذرانید؟ هرکس در طول هفته ۱۶۸ ساعت وقت دارد که هر کاری دوست دارد انجام دهد. جاپایی که باید در طول سه ماه آینده برای خودتان درست کنید این است که هر هفته یک ساعت را صرف کاری کنید که دلتان برای آن می‌تپد و از تصور انجام آن کار هیجان زده می‌شوید. وقتی تصمیم می‌گیرید کاری انجام دهید که به رویایتان مربوط شود، عادت جدیدی در شما شکل می‌گیرد که الگوی رفتار جدید خواهد بود. الگوهای رفتاری جدید ضمن اینکه از شما آدم جدیدی می‌‌سازند کسب و کار پر رونقی هم برایتان خلق می‌کنند.

باور اشتباه سوم: نمی‌دانید از کجا باید کارتان را شروع کنید.
 جای پای بعدی شما این است که ظرف ۴۸ ساعت آینده آدمی را پیدا کنید که به استعداد شما ایمان دارد تا آرزوی قلبی‌تان را در مورد کسب و کار به او بگویید. برای انجام این کار باید خیلی شجاع باشید. به همین علت مهم این است که این شخص بهترین کسی باشد که می‌شناسید و بیشتر از هر فرد دیگری شما را حمایت می‌کند. شاید همسر، پدر یا مادرتان، شاید این شخص یکی از دوستانی باشد که ارتباط شما با او قطع شده باشد. برای از بین بردن سومین باور اشتباه فقط کافی است خودتان را باور کنید و سپس دست به کار شوید.

 حالا برویم سراغ اولین مشتری‌تان در کار جدیدتان 

اگر به روشی که گفته شد برای خودتان جاپاهای مناسبی ایجاد کنید با آدم‌های جدید برخورد می‌کنید، رفتارتان تغییر می‌کند و فرصت‌هایی ایجاد می‌کنید که اولین مشتری به سمت شما جذب شود، در اینجا با چند جاپای خاص آشنا می‌شوید که برای شروع کسب و کارتان باید از آن‌ها استفاده کنید.

ساکت نمانید و به دیگران بگویید که چه‌کار می‌کنید وقتی راجع به کاری که انجام می‌دهید با شور و اشتیاق صحبت می‌کنید دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهید. شاید به کسی که با او صحبت می‌کنید چیزی نفروشید ولی ممکن است او با یکی از همکاران یا دوستانش که به محصول یا خدمات شما نیاز دارد راجع به شما صحبت کند. هر وقت با کسی راجع به کاری که انجام می‌دهید صحبت می‌کنید به تمام دنیا اعلام می‌کنید که برای دنبال کردن کار مورد علاقه‌تان و پول درآوردن از راهی که بیشترین لذت را از آن می‌برید جدی هستید.

اگر محصولی تولید می‌کنید مدلی از آن بسازید و نظر دیگران را راجع به آن بپرسید. اگر کار شما خدماتی است برای ۵۰ نفر کارت خدمات رایگان برای زمان محدودی بفرستید. وقتی‌که نظر دیگران را می‌خواهید و آن‌ها را مجبور نمی‌کنید که چیزی از شما بخرند معمولاً به شما کمک می‌کنند. پیشنهاد‌های آن‌ها در اصلاح محصول یا خدمات شما می‌تواند مؤثر باشد و وقتی مستقیماً با محصول شما آشنا شوند احتمال اینکه آن را به دیگران معرفی کنند زیاد است.

مردم می‌خواهند موفقیت شما را ببینند و از همه مهم‌تر اینکه موفقیت شما آن‌ها را تشویق می‌کند تا رؤیاهایشان را دنبال کنند.

 از تلاش کردن نترسید، تلاش کنید، تلاش کنید، تلاش کنید! 

بسیاری از بازرگانان موفق می‌گویند که قبل از رسیدن به مطلوب‌ترین رؤیاهایشان چند بار شکست را تجربه کرده‌اند. آیا شما این شایستگی را ندارید که برای بهتر زندگی کردن و زندگی کردن بر اساس رؤیاهایتان تلاش کنید؟

 فقط باید وارد عمل شوید و امروز روزی است که باید کاری را که دوست دارید انجام دهید. 

برای دیدن سایر مقالات تحول و کارآفرینی به سبک متاخلاق بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مطالعه بیشتر