شرح شغل مدیر منابع انسانی

شرح شغل مدیر منابع انسانی

در گذشته،‌ عمده وظایف مدیر منابع انسانی محدود به امور اداری کارکنان مانند پرداخت حقوق و مزایا، رسیدگی به امور حضور و غیاب، مرخصی‌ها و … بود. با پیشرفت جوامع، سازمان‌ها به رویکردی وسیع‌تر برای مدیریت کارکنان خود نیاز پیدا کردند. پس برنامه‌ها و رویکردهایی ایجاد شد که با کمک آن‌ها نیروها استخدام و حفظ می‌شدند و پس از آن مفهوم “مدیریت استعدادها” در بهترین سازمان‌ها شکل گرفت. سپس نقش مدیر منابع انسانی دوباره تکامل یافت. امروزه، هر سازمانی تلاش می‌کند تا نیروهای شایسته را جذب و حفظ کند و اطمینان حاصل کند که افراد مناسب در موقعیت‌های شغلی متناسب با خودشان قرار گرفته‌اند. اگرچه مدیران منابع انسانی همچنان عهده‌دار فرایندهای مرتبط با کارکنان هستند، اما فراتر از هرچیز، آن‌ها به رهبرانی تبدیل شده‌اند که با هدایت بخش‌های مختلف واحد منابع انسانی، تدوین و توسعه استراتژی‌های منابع انسانی، برنامه ریزی و هماهنگی کارکنان سازمان در جهت بهترین استفاده از استعدادها، برنامه‌ریزی برای حفظ و رشد کارکنان کلیدی سازمان و … سازمان را در رسیدن به اهدافش یاری می‌کنند.

شرح شغل مدیر منابع انسانی تهیه شده توسط تیم متاخلاق به شما کمک می‌کند تا شناخت جامع و کاملی نسبت به این شغل پیدا کنید.

 

"</figure

 شناسنامه شغل حاضر، بی‌تردید کامل‌ترین و به‌روزترین شناسنامه شغل موجود است. این شناسنامه با فرمت جدید، ‌به عنوان یکی از جدیدترین محصول تیم متاخلاق،‌ تغییرات عمده‌ای نسبت به شناسنامه‌های شغل موجود در سایت دارد که به کاربران کمک می‌کند به شناخت کاملی از این شغل داشته باشند.

علاوه بر این، دستورالعمل استفاده از فرمت جدید شناسنامه شغل، به منظور استفاده بهتر و بومی‌سازی شناسنامه مطابق با شرایط هر سازمان‌ و همچنین فرم ارزیابی مصاحبه تهیه و در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرح شغل مدیر منابع انسانی بر روی لینک زیر کلیک کنید.



مطالعه بیشتر